ماستیک کرک سیل بیتومن رابر گرم اجرا POLYFLEX – HM1000

ماستیک درزگیر تک‌جزئی و گرم اجرا بر پایه قیر اصلاح شده با پلیمرها است که جهت درزگیری درزهای حرکتی و اجرایی و ترمیم ترک‌های سطحی بتن و آسفالت به کار می‌رود. این ماستیک دارای تاییدیه آب آشامیدنی می‌باشد.

مطابق استاندارد ASTM D6690

POLYFLEX–HM 1000 ماستیک درزگیر تک‌جزئی و گرم اجرا بر پایه قیر اصلاح شده با پلیمرها است که جهت درزگیری درزهای حرکتی و اجرایی و ترمیم ترک‌های سطحی آسفالت و بتن به کار می‌رود. این ماستیک دارای تاییدیه آب آشامیدنی می‌باشد.

 

مصارف:

  • درزهای مخازن آب آشامیدنی، استخرهای ذخیره آب ، کانال‌های آبرسانی، سدها
  • معابر و جاده‌های بتنی، پارکینگ‌های طبقاتی
  • اتوبان‌ها، خیابان‌ها، پل‌های ترافیکی
  • بام‌ها، بالکن‌ها
  • به عنوان یک چسب گرم جهت چسباندن قطعات فلزی، بتنی و چوبی

 

خواص و مزایا :

  • قابلیت استفاده در معرض آب آشامیدنی
  • قابلیت نفوذ مناسب در ترک‌ها
  • چسبندگی عالی به آسفالت و بتن ، بدون نیاز به پرایمر
  • مقاومت بالا در برابر شرایط جوی مختلف
  • حفظ چسبندگی و برگشت پذیری مناسب در برابر تنش‌ها

 

 

جدول خواص :

رنگ مشکی
دانسیته (۲۰ درجه سانتی‌گراد) g/cm305/0 ± ۲/۱
نفوذپذیری Dmm 90 (5 ثانیه، ۱۵ گرم، ۲۰ درجه سانتی‌گراد)
نقطه نرمی بیش از ۷۰ سانتی‌گراد
جریان پذیری بیش از ۸۵ سانتی‌گراد
سازگاری با آسفالت دارد
ازدیاد طول تحت کشش ۶۰۰%
انبارداری ۲۴ ماه (به دور از باد، باران و نور مستقیم خورشید، بازه دمایی ۵+ تا ۴۰+ درجه‌ سانتی‌گراد در بسته‌بندی ارائه شده توسط شرکت)
بسته بندی کارتن ۱۵ کیلوگرمی

 

 

دستورالعمل مصرف:

سطح باید تمیز ، خشک و عاری از هرگونه گرد و غبار یا ذرات چسبنده و سست باشد. در خصوص سطوح فلزی، آماده‌سازی سطح تا درجه ST3 توصیه می‌شود، در خصوص سایر سطوح در صورت نیاز به پرایمر، لازم است از پرایمر سازگار و با پایه شیمیایی مناسب استفاده و زمان لازم جهت خشک شدن سطحی پرایمر قبل از اجرای درزگیر، سپری گردد. در خصوص ترک‌های موجود در سطوح بتنی و آسفالت، جهت تامین نفوذ بهتر، ترک‌های ریز به وسیله برش بازگردند.

حرارت‌دهی ماستیک لازم است به صورت غیرمستقیم صورت پذیرد. توصیه می‌گردد این کار در حمام‌های روغن تحت کنترل یا ظرف‌های دوجداره دارای همزن تا دمای ۱۰±۱۷۰ درجه سانتی‌گراد انجام شود تا به صورت مخلوطی همگن و قابل ریزش درآید. جهت جلوگیری از بالارفتن بیش از حد دما و تخریب مواد، پیشنهاد می‌گردد ضمن همزدن، به صورت پیوسته کنترل درجه حرارت انجام شود. برای کارهای جزئی پس از ذوب شدن ماستیک در دیگ دوجداره، با استفاده از ملاقه‌های کارگاهی، در محل درز ریخته می‌شود. حداکثر دمای حرارت‌دهی ماستیک ۱۹۵ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

تمام وسایل و لوازم فورا پس از مصرف با حلال پایه نفتی تمیز گردد.

 

نکات مهم :

– در خصوص درزهایی که عمیق هستند و همچنین درزهایی که در معرض فشار آب قرار دارند، استفاده از نوارهای Backing Rod لاستیکی که مقاوم در برابر حرارت باشند و یا طناب کنفی و موارد مشابه توصیه می شود.

– در درزهای تحت ترافیک – نظیر درزهای حرکتی پل های ترافیکی – بهتر است که سطح فوقانی درزگیر، با حفاظ های مناسب مانند ورق های استیل یا لاستیکی پوشانده شوند.

اشتراک اطلاعات این صفحه در شبکه های اجتماعی:
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp