پرایمر قیری دیرخشک PRIMER-TYPE A

 پرایمر قیری دیرخشک PRIMER-TYPE A بر پایه قیر اصلاح شده با پلیمر طراحی شده و به عنوان آستری در سیستم‌های پوششی مختلف به کار می‌رود. این پرایمر با داشتن ویسکوزیته بسیار پایین، قابلیت نفوذ بالا و سازگاری با پوشش‌های مختلف، سبب ایجاد چسبندگی مناسب سیستم پوششی به سطح می‌گردد.

 پرایمر قیری دیرخشک PRIMER-TYPE A بر پایه قیر اصلاح شده با پلیمر طراحی شده و به عنوان آستری در سیستم‌های پوششی مختلف به کار می‌رود. این پرایمر با داشتن ویسکوزیته بسیار پایین، قابلیت نفوذ بالا و سازگاری با پوشش‌های مختلف، سبب ایجاد چسبندگی مناسب سیستم پوششی به سطح می‌گردد.

مصارف:

به عنوان پرایمر در سیستم‌های پوششی جهت محافظت بخش‌های مختلف:

  • صنایع شیمیایی، پالایشگاهی، پتروشیمی و نفت
  • نیروگاه‌ها و تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب
  • سطوح مختلف فلزی و بتنی
  • خطوط لوله انتقال

خواص و مزایا:

  • مقاومت عالی در برابر نفوذ رطوبت
  • مقاومت شیمیایی مناسب در برابر عوامل خورنده اسیدی، قلیایی و نمک‌ها
  • مقاومت خوردگی مناسب
  • مقاومت میکروبی مناسب
  • چسبندگی بالا به سطوح مختلف
  • اعمال آسان

جدول خواص:

رنگ مشکی
تعداد اجزا تک جزئی
جامد حجمی %۴۵
دانسیته g/cm3 05/0 ± ۱
ضخامت پیشنهادی µm  ۶۰ – ۴۰
پوشش تئوری* (با ضخامت پیشنهادی) kg/m2 15/0 – ۱/۰
زمان خشک شدن سطحی (ASTM D1640) 1 ساعت
زمان خشک شدن عمقی (ASTM D1640) 12 ساعت
زمان خشک شدن کامل ۲۴ ساعت
درصد مواد فرار %۵۵
نقطه اشتعال (ASTM D92) بیش از ۲۷ درجه سانتی‌گراد (Closed Cup)
ویسکوزیته (ASTM D1200) 60 ثانیه (۲۳ درجه سانتی‌گراد و فوردکاپ شماره ۴)
دوره انبارداری ۱۲ ماه (به دور از باد، باران و نور مستقیم خورشید و بازه دمایی ۵+ تا ۴۰+ درجه‌ سانتی‌گراد)
بسته‌بندی حلب‌های ۵ لیتری، ۲۰ لیتری و ۲۵ لیتری، بشکه‌ ۲۰۰ لیتری

* در محاسبه پوشش تئوری، پرت در نظر گرفته نشده است.

دستورالعمل مصرف:

آماده سازی سطح:

سطح باید به روش بلاست تا درجه نزدیک به سفید (Sa21/2) و حصول پروفایل ۱۰۰ – ۵۰ میکرون آماده‌سازی شود. سپس از هوای خشک و تمیز عاری از روغن جهت برطرف نمودن ذرات گرد و غبار ناشی از بلاست استفاده گردد. در صورت محدود بودن سطح، می‌توان از روش‌های مکانیکی نظیر سایش برای آماده‌سازی آن استفاده نمود. در این حالت نیز سطح باید تا درجه ST3 آماده‌سازی گردد. در حین و پس از آماده‌سازی و همچنین در زمان اجرای پوشش، دمای سطح باید حداقل ۳+ درجه سانتی‌گراد بالاتر از نقطه شبنم باشد. رطوبت بالا ممکن است بر چسبندگی پوشش به سطح، تاثیر منفی ایجاد نماید. حداکثر رطوبت مجاز محیط ۸۵% است. در شرایطی ممکن است پیش‌گرم نمودن سطح موردنیاز باشد. سطح باید حداکثر ۴ ساعت پس از آماده‌سازی، پوشش داده شود. در غیراین صورت باید عملیات آماده‌سازی تجدید شود.

توصیه می‌شود در صورتی که میزان نمک سطح بیش از حد مجاز باشد، قبل از عملیات بلاست و نیز پس از آن سطح شستشو داده شود. پس از شستشوی سطح، دوباره عملیات بلاست تکرار گردد. این مراحل تا رسیدن میزان نمک موجود بر روی سطح، به بازه قابل قبول ادامه یابد.

اعمال پرایمر:

این پرایمر آماده مصرف بوده و نیازی به رقیق کردن ندارد و با غلتک، قلم‌مو، و یا اسپری هوا قابل اعمال است. درجه حرارت محیط در حین مراحل اجرا باید بین ۵+ تا ۵۰+ درجه سانتی‌گراد باشد. پس از اتمام کار، کلیه تجهیزات با تینر مناسب شستشو گردد.

موارد ایمنی:

تماس مواد با پوست و یا استنشاق بخارات ممکن است باعث آلرژی شود. تیم اجرا باید لباس، عینک، ماسک مخصوص و دستکش مقاوم در برابر مواد شیمیایی پوشیده و  از کرم محافظتی روی پوست صورت و دست استفاده نمایند.

اشتراک اطلاعات این صفحه در شبکه های اجتماعی:
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp