پوشش حفاظتی تک جزیی بر پایه امولسیون قیری POLYPASTA

پوشش تک جزئی خمیری شکل یکنواخت بر پایه امولسیون قیری اصلاح شده و افزودنی‌های خاص است که جهت پوشش و محافظت اولیه سطوح نظیر فونداسیون و پی، دیوارهای خارجی مدفون و موارد مشابه به کار می‌رود.

مطابق استاندارد ASTM D2939

    تعریف :

POLYPASTA مایع تک جزئی خمیری شکل یکنواخت بر پایه امولسیون قیری اصلاح شده و افزودنی‌های خاص است که جهت پوشش و محافظت اولیه سطوح به کار می‌رود.

مصارف : 

  • به عنوان عایق: جهت آب‌بندی دیوارها، زیرزمین‌ها و سازه‌های دفنی از جهت مثبت
  • اصلاح و محافظت عایق‌های رطوبتی بام و آسفالت

خواص و مزایا :

  • قابل رقیق شدن با آب
  • انعطاف پذیر و الاستیک بعد از مصرف و پس از تبخیر آب
  • پس از خشک شدن، غیرقابل حل در آب
  • سهولت در اجرا به سبب رقیق شدن با آب

 جدول خواص :

رنگ آجری، مشکی
دانسیته (۲۰+ درجه سانتی‌گراد) g/cm2  ۰۵/۱ – ۱
درصد جامد وزنی ۵۶ %
اشتعال پذیری غیر قابل اشتعال
حلال رقیق کننده آب
میزان مصرف

 

kg/m2 2-5/1 (در دولایه)
مقاومت حرارتی فیلم ۷۰+ درجه سانتی‌گراد
زمان خشک شدن ( دمای C°۲۷+) ۲۱ تا ۲۴ ساعت
انبارداری ۱۲ ماه در ظروف دربسته اصلی در انبار سرپوشیده، بدون یخ زدگی و باد و باران و تابش مستقیم آفتاب و در دمای ۵+ تا ۳۵+ درجه سانتی‌گراد
بسته بندی سطل ۱۸ کیلوگرمی

دستورالعمل مصرف :

ابتدا باید کلیه سطوح سست را که مانع ایجاد پیوند مناسب بین پوشش و سطح می‌شوند توسط روشی مناسب نظیر بلاست و یا ضربات مکانیکی و … برطرف نمود. آلودگی‌هایی نظیر ذرات گرد و غبار و چربی توسط باد، آب و دترجنت مناسب باید از روی سطح زدوده شده و سپس سطح مورد نظر با آب تمیز – در مورد سطوح بتنی/ مصالح بنایی – شستشو داده شود. در مورد سطوح بتنی و یا دیگر مصالح بنایی، سطح باید قبل از اعمال POLYPASTA تا حدودی مرطوب شود. لازم به ذکر است که میزان این رطوبت باید در حدی باشد که سطح را نمدار نماید.

پس از باز کردن در ظرف محتوی خمیر، ابتدا کل خمیر به مدت ۱ دقیقه هم زده شود. سپس مقداری از خمیر با آب تمیز رقیق شده، به عنوان پرایمر بر روی سطح اعمال گردد. پس از خشک شدن اولیه لایه قبل، خمیر POLYPASTA بر روی سطح اعمال شده، در صورت نیاز لایه مش ( لایه تقویت کننده ) بر روی آن نصب گردد. بهتر است لایه بعدی قبل از خشک شدن کامل لایه قبلی ( در حالتی که آب موجود در ساختار پوشش تبخیر شده باشد، ولی سطح آن کاملاً خشک نشده باشد) اعمال شود. این کار سبب یکپارچگی بیشتر لایه‌های اعمال شده با یکدیگر می‌شود.

نکات مهم :

  • POLYPASTA نباید در دمای زیر صفر نگهداری و مصرف شود.
اشتراک اطلاعات این صفحه در شبکه های اجتماعی:
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp