رنگ اپوکسی بتن PFEP-2150

این پوشش بر پایه اپوکسی پلی ­آمید دوجزئی بوده و  به دلیل داشتن گرانروی بسیار پایین و قدرت نفوذ بسیار بالا، پس از اجرا تا عمق زیادی به درون بتن نفوذ می‌کند. این پوشش مستقیما بر روی سطح بتن اجرا می‌گردد و به دلیل داشتن  چسبندگی بسیار بالا به سطح بتن، سبب تثبیت بتن و ممانعت از خروج گرد و غبار در اثر سایش از آن می‌گردد.

این پوشش بر پایه اپوکسی پلی ­آمید دوجزئی بوده و  به دلیل داشتن گرانروی بسیار پایین و قدرت نفوذ بسیار بالا، پس از اجرا تا عمق زیادی به درون بتن نفوذ می‌کند. این پوشش مستقیما بر روی سطح بتن اجرا می‌گردد و به دلیل داشتن  چسبندگی بسیار بالا به سطح بتن، سبب تثبیت بتن و ممانعت از خروج گرد و غبار در اثر سایش از آن می‌گردد. این پوشش قابلیت شستشو داشته و سطح زیرین خود را در برابر نفوذ رطوبت، مواد خورنده و مواد شیمیایی نظیر شوینده‌ها محافظت می‌کند.

مصارف :

به عنوان پوشش تثبیت کننده و محافظت کننده سطح بتن در:

  • انبارها و سوله‌های صنعتی
  • پارکینگ‌های مسکونی و تجاری
  • پلنت‌های تولید مواد شیمیایی و غذایی

خواص و مزایا :

  • اعمال بسیار آسان
  • گرانروی بسیار پایین
  • قابلیت نفوذ عالی در بتن
  • ممانعت از خروج گرد و غبار از بتن و جلوگیری از آلودگی محیط
  • افزایش مقاومت بتن در برابر سایش
  • محافظت از بتن در برابر مواد شیمیایی نظیر شوینده‌ها، بنزین، نفت، گازوئیل …

جدول خواص (دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد):

رنگ قابل ارائه در رنگ‌های متنوع
براقیت نیمه براق
تعداد اجزا دو جزئی
نسبت اختلاط وزنی (جزء A به جزء B) 2 به ۱
نسبت اختلاط حجمی (جزء A به جزء B) 2 به ۱
درصد جامد حجمی (مخلوط دو جزء) ۵۰ %
دانسیته (مخلوط دو جزء) g/cm3 05/0 ± ۰۵/۱
ضخامت پیشنهادی فیلم خشک ۲۰۰ میکرون به بالا (با توجه به شرایط سطح)
پوشش تئوری با ضخامت پیشنهادی* kg/m2 4/0  برای ۲۰۰ میکرون
زمان مجاز مصرف پس از اختلاط اجزا ۴۵ دقیقه
زمان خشک شدن سطحی (ASTM D1640) 4 ساعت
زمان خشک شدن عمقی (ASTM D1640) 6 ساعت
زمان تردد سنگین حداقل ۴۸ ساعت
زمان پخت کامل ۷ روز
حلال رقیق کننده تینر اپوکسی T-950
دوره انبارداری ۱۲ ماه (به دور از باد، باران و نور مستقیم خورشید و بازه دمایی ۵+ تا ۴۰+ درجه‌ سانتی‌گراد)
بسته‌بندی جزء A: kg 8

جزء B: kg 4

* در مقدار پوشش تئوری با ضخامت پیشنهادی، میزان پرت در نظر گرفته نشده است.

دستورالعمل مصرف:

آماده سازی سطح:

برآمدگی­های موجود بر روی سطح بتن با استفاده از دستگاه ساب برطرف شده و جهت رسیدن به  چسبندگی بیشتر سطح بتن با استفاده از دستگاه خراش داده شود تا پروفایل مناسب روی آن ایجاد گردد. سطح بایستی عاری از هر گونه آلودگی و مواد سست و ناپایدار باشد. آلودگی‌ها و مواد سست سبب افت شدید چسبندگی این پوشش به سطح می­گردند. در مورد سطوح بتنی آغشته به روغن و مواد چرب، سطح باید با استفاده از دترجنت مناسب، کاملا تمیز شده و سپس با واترجت کاملا شستشو داده شود. در صورت نیاز، عملیات ترمیم و یا تسطیح سطح بتن صورت گیرد. باید توجه گردد که در حین و پس از آماده‌سازی و همچنین در زمان اجرای پوشش، دمای سطح باید حداقل ۳+ درجه سانتی‌گراد بالاتر از نقطه شبنم باشد. رطوبت بالا می‌تواند بر چسبندگی پوشش به سطح و کیفیت فیلم آن، تاثیر منفی ایجاد نماید. حداکثر رطوبت مجاز محیط  %۸۵ است.

اعمال پوشش:

پیش از اعمال، جزء A توسط همزن مناسب تا رسیدن به مخلوط کاملا همگن با رنگ یکنواخت مخلوط گردد. سپس جزء هاردنر (B) به جزء رزین (A) افزوده شده و با استفاده از میکسر مناسب تا زمان رسیدن به مخلوط کاملا همگن و یکنواخت همزده شود. اجرای پوشش با استفاده از غلتک، قلم‌مو و یا سایر ابزار موجود (با در نظر گرفتن ویسکوزیته) قابل انجام است. ممکن است با توجه به شرایط سطح زیرین و رنگ پوشش، نیاز باشد پوشش در بیش از یک لایه بر روی سطح اجرا گردد تا پشت‌پوشی کامل صورت گیرد. جهت رقیق‌تر نمودن پوشش (در صورت نیاز) تینر T-950 به مخلوط دوجزء افزوده شود. ابزار و وسایل استفاده شده بلافاصله بعد از اجرا، با استفاده از حلال مناسب شست‌و شو گردند.

موارد ایمنی:

تماس مواد با پوست و یا استنشاق بخارات ممکن است باعث آلرژی شود. تیم اجرا باید لباس و ماسک مخصوص و دستکش مقاوم در برابر مواد شیمیایی پوشیده و  از کرم محافظتی روی پوست صورت و دست استفاده نمایند.

نکته مهم:

  • اجرای پوشش PFEP-2150 بر روی سطح بتن مرطوب و یا دارای رطوبت نهان توصیه نمی‌گردد.
اشتراک اطلاعات این صفحه در شبکه های اجتماعی:
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp